SKKT 2 - Rajd Szlakami Partyzantów

46 Rajd Górski ,, Szlakami Partyzantów’’

15 września 2016 r. uczestniczyliśmy w 46 Rajdzie Górskim zorganizowanym przez PTTK Odział Krościenko n/D. Grupy uczniów z okolicznych szkół maszerowały przez Gorce różnymi szlakami jednak cel był wspólny – zdobyć Lubań i uczcić pamięć uczestników walk partyzanckich na Podhalu. Szczawnicka grupa SKKT pod opieką pani Dominiki Smolarskiej przemierzała gorczańskie lasy nowym żółtym szlakiem z Kluszkowiec. Naszym przewodnikiem była pani Magdalena Styrylska. Po długiej wędrówce, przy pięknej pogodzie, dotarliśmy na szczyt 1211m n.p.m., gdzie podziwialiśmy okoliczne krajobrazy z wieży widokowej. Następnie niebieskim szlakiem zeszliśmy do  Ochotnicy Dolnej. We wsi przy szkole złożono kwiaty na grobach ofiar „krwawej wigilii” z czasów II wojny światowej. Młodzież z Ochotnicy przygotowała występy, po których odbył się konkurs piosenki patriotycznej. Nasze gimnazjum reprezentowała liczna grupa w składzie: Alicja Mastalska, Marysia Maślanka, Dominika Zachwieja, Iwona Gołdyn, Remigiusz Kaczorowski, Mateusz Fryźlewicz, Joanna Surowiec, Laura Redel, Weronika Dulak, Dominika Salamon, Julka Sebastiańska, Monika Lizoń, Anna Koza z panią Danutą Urban na czele. Wykonali piękny i mało znany utwór Andrzeja Kołakowskiego z akompaniamentem gitar, skrzypiec. Za co zostaliśmy podwójnie wyróżnieni. Na zakończenie rajdu zapaliliśmy wspólne ognisko.